Amitcha-bul“ jako způsob, jak vzdát poctu Buddhovi. Pokud
člověk pouze opakoval tato nesmírně jednoduchá zbožná slova,
mohl se znovu narodit v „Čisté zemi“ či západním ráji, kde
žije Buddha Amitábha. Učení „Čisté země“ se stalo budhismem
mas zčásti pro přístupnost a snadnost obřadů, zčásti proto, že
nabízelo naději na únik ze zoufalství života naplněného
každodenním utrpením způsobeným obrovskými nerovnostmi
ve společnosti Silly pod autoritářskou vládou.
Won-Hyo strávil první část své kariéry jako mnich. V roce
661 odešel s přítelem do Číny, kde chtěli studovat budhismus.
Cestou je zastihl velký liják a byli nuceni se ukrýt někde,
o čem se domnívali, že je kamenný svatostánek. V noci Won-Hyo
dostal žízeň, a tak nahmatal nádobu, o které si myslel, že je
to tykev a napil se z ní studené, osvěžující vody. Ráno
společníci zjistili, že jejich úkryt je ve skutečnosti hrobka
pokrytá lidskými lebkami a nádoba, ze které v noci pil, je
lidská lebka s poloslanou vodou. Pohnut touto zkušeností
s vírou, že odporné místo se zdálo být útulným útočištěm, Won-
Hyo žasl nad silou lidské mysli transformovat realitu.
Na základě této události Won-Hyo opustil dráhu mnicha a začal
šířit budhismus jako laik.
Protože Won-Hyo odmítal jakoukoli konfrontaci, bylo
pochopitelné, že začal kázat právě učení „Čisté země“. Když
podle jedné legendy Won-Hyo porušil své sliby a se sillskou
princeznou zplodil syna Sol Chonga, cestoval prý do všech
koutů země, kál se a všude kázal víru „Čisté země“. Jeho
usilovná snaha údajně obrátila na buddhistickou víru nejméně
osmdesát procent obyvatel království Silla. Mimo to během
celého svého života napsal přes 80 prací ve více než 200
svazcích.
“
22