Závěr:
Jak již bylo předesláno v úvodu, smyslem této práce bylo
vytvořit komplexní materiál pro studium historie, ať už
mytické nebo faktické, která se úzce pojí s Taekwon-Do ITF.
Práce s historickými prameny z této oblasti je velice složitá,
neboť v českém jazyce je jich dostupných velice málo.
Z převážné většiny jsem k práci využíval zdroje v anglickém
jazyce. Protože jsem se chtěl vyvarovat jednostrannému náhledu
na danou problematiku, snažil jsem se vždy čerpat z více
zdrojů, a proto jsem využíval převážně zdroje elektronické.
Jejich vzájemnou komparací jsem si pak fakta získaná z těchto
zdrojů ověřoval.
Důvodem, proč se v kapitole 1. Historie Korey, podkapitole
1.1 Historický vývoj nezabývám moderními dějinami Korejské
republiky a Korejské lidově demokratické republiky je prostý.
Vzhledem k tomu, že se do Taekwon-Do ITF výrazně nepromítají
politické aspekty, neovlivňují moderní korejské dějiny nijak
zásadně toto bojové umění. V kapitole 1.2 Historie vázaná
k Taekwon-Do ITF podrobněji rozepisuji pouze události týkající
se názvů technických sestav, které se učí žáci před dosažením
technického stupně 1. Dan. Rozhodl jsem se pro tento krok
z toho důvodu, že žadatelé o vyšší technické stupně „Dan“ by
měli prokázat svou samostatnost a vyzrálost, například právě
získáváním potřebných informací pro tuto zkoušku.
Věřím, že jsem touto prací naplnil její cíl, tedy vytvořit
pomůcku pro výuku historie pro žáky, kteří se věnují
Taekwon-Do ITF. Dále věřím, že práce svým rozsahem a hloubkou
odpovídá výše zvolenému cíli, bude tedy plnohodnotnou pomůckou
pro výuku.
40