Background Image
Previous Page  51 176 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 51 176 Next Page
Page Background

Encyklopedie Taekwon-do

svazek 1.

Stránka

51

z

174

Plán výcviku

/Sooryon Gehoek Pyo/

V jakémkoli podnikání, snižuje dobré plánování riziko a zvyšuje pravděpodobnost

úspěchu. DobĜe plánované programy Ĝádně provedené, mohou být pĜirovnány k chytání ryb

sítí, zatímco špatně plánované programy, mohou být srovnány s chytáním ryb holýma rukama,

což je zĜetelně neefektivní a mrhání časem. Protože cvičení Taekwon

-do mobilizuje svalstvo

celého těla, vyžaduje si velké množství energie. Žák se musí rozhýbat postupně od

jednoduchých kroků k obtížnějším, ze základních k pokročilým stádiím procesu rozvoje.

Takto žák pouze nezlepší své

zdraví, ale rozvine svou techniku důkladně a důsledně.

Instruktor Taekwon-

do je zodpovědný za naplánování podrobného rozpisu pro každého svého

žáka, obzvláště držitele nižšího stupně tak, aby stanovený program mohli provádět Ĝádně a na

včasných základech,

kdy žáci dostanou správné množství instrukcí ve specifickém čase. Plán

výcviku by měl poskytnout obecný pĜehled všech tréninkových programů, jež jsou rozděleny

na podrobnější kroky, jež ukazují nástin kursu pro každou skupinu a stupeň tĜídy v podrobném

pr

ogramu. Plán výcviku zde uvedený je poněkud široký. Ale pro začátečníky, jež trénují pro

černý pás prvního mistrovského stupně to pĜedstavuje základní požadavek. Je nutné, aby

instruktor formuloval podrobný výcvikový program a plán lekce (hodiny). To umožní, aby byl

kurs veden

efektivnějším

způsobem.

Měly by se dodržovat tři důležitá pravidla:

1.

Učit žáky podle stupně, aby se vyhnulo nepotĜebnému opakování cvičení

staršími

žáky.

2.

Rozdělit tĜídu do kursů pro děti, dospělé a starší občany. To umožní

každému cvičit

bez obav ze zranění a pĜepínání.

3.

Spíše než nechat celou skupinu odpočívat najednou, je lepší, rozdělit

odpočinek

skupiny tak, že jedna skupina odpočívá a pĜitom

sleduje druhou cvičící skupinu.

Odpočívající

skupina bude schopna odhalit chyby s

vých spolužáků a tak opravit své

vlastní

.