Yul-Gok byl pseudonym velkého filosofa a učence Yil (I I 1536-1584), přezdívaného též "Konfucius Koreje". 38 pohybů v tomto vzoru symbolizuje jeho rodiště na 38. rovnoběžce a diagram vzoru symbolizuje učení.
Yil se narodil 26. prosince 1536. Byl zázračným dítětem, ve třech letech uměl čínské písmo a před sedmým rokem skládal básně v čínštině. V sedmi letech dokončil studium klasického konfucionismu a ve třinácti letech složil státní zkoušku z literatury. Narodil se v blízkosti města Kang-Nung v provincii Kwangwon-Do. Měl šťastné dětství, neboť měl velmi nadanou matku, Sin Saimdang, která se v současnosti považuje za jednu z nejvýznamnějších korejských malířek té doby. Byla neobyčejně kultivovaná a velmi respektovaná po celé provincii Chulla a Kyongsang a byla zřejmě nejslavnější ženou země za posledních 300 let. Zejména díky jejímu vlivu se brzy projevily i schopnosti jejího syna. Její smrt v roce 1559 (kdy bylo Yilovi 39 let) ho hluboce zasáhla. Yil pak v klášteru strávil rok meditacemi a studiem buddhismu. Po svém návratu do společnosti zasvětil svůj život konfucianismu. Později, když se proslavil jako filosof, přijal pseudonym Yul-Gok (Kaštanové údolí).
Yul-Gok prosazoval učení založené na myšlenkách Ču Si, čínského filosofa 12. století. Ten tvrdil, že veškeré chování člověka i vesmíru ovlivňují dva principy, “li” (rozum, myšlenka) a “či” (hmota, životní síla). Yul-Gok zastával názor, podle kterého měl princip “či” funkci hlavní a “li” ho doplňoval. Kladl důraz na vzdělání, zkušenost a praktické dovednosti. V téže době zastával opačné stanovisko I Hvanga (Toi-gye).
Yul-Gok se neprosadil jen jako učenec a filosof, ale i jako státní úředník. Jeho rozhodnutí byla vždy založena na veřejném mínění. Stál u zrodu daňové reformy, která vyřešila finanční krizi. Nechtěně byl také zatažen do politického konfliktu, který zcela ochromil korejskou vládu. (Obě strany sporu se nejprve lišily v politických názorech, později i ve filosofii. Jedna strana uznávala Yul-Goka, zatímco druhá Toi-gye). V důsledku této vládní krize neprošel Yul-Gokův záměr z roku 1583 vybudovat silnější armádu. To se projevilo osm let po jeho smrti, v roce 1592, kdy korejská vláda zcela selhala při obraně země proti japonské invazi. Přestože vlivem politického klimatu Yul-Gok nikdy neviděl své učení v praxi, jeho filosofie a teorie umění vládnout měly na Koreu nezanedbatelný vliv.
Ve věku 29 Yil složil vyšší státní zkoušku s nejvyšším hodnocením a v témže roce začal pracovat ve státní službě. Práce napsaná Iem Iem byly mistrovskými veledíly spojující znalosti historie, konfuciánského pohledu na politiku a též zahrnující jeho hluboké znalosti taoismu. Ve věku 34 Yil napsal jedenácti článkové pojednání věnované objasnění jeho přesvědčení, že spravedlivá vláda může existovat i v jeho dnech, které prokazuje jeho touhu po takovéto vládě a také opatření k jejímu dosažení.
V září roku, kdy dosáhl 40 let, napsal dílo "The Essentials of Confucianism", které je považováno za nejcennější knihu ukazující správný kofuciánský život. Dílo Yul-Gok Chônjip ("Kompletní díla Yul-Goka") bylo zpracováno po jeho smrti na základě jeho spisů.
Yul-Gokův myšlenkový proud se projevoval v jeho osobním životě. Říkal, že "upřímný muž je muž, který zná nebeský realismus". Napsal, že domácnost může být harmonická, jen když je každý člen rodiny upřímný. Říkal, že když člověka potká neštěstí, musí provést hlubokou sebe-reflexi a opravit své vlastní chyby. Yul-Gok zdůrazňoval hodnotu uplatnění v praxi. Tvrdil, že důvodem pro studium je uplatnění získaných znalostí v praxi. Jako příklad jeho tvrzení sám pracoval na poli a u měchů, což nebylo obvyklé u lidí s jeho postavením. Tento postoj k životu by byl v souladu jak s jeho zájmem o zdokonalení individua, tak i pro společnost jako celek.
Yul-Gokův zájem o upřímnost, věrnost a zlepšování jednotlivců se projevoval v jeho činnosti k ostatním. Jeho nevlastní matka měla oblibu v pití vína, což Yul-Gok nikdy neschvaloval. Každé ráno rok za rokem ji nosil několika šálků vína a nikdy ji její zvyk nevytýkal. Nakonec se sama rozhodla přestat pít, aniž by ji jedinkrát řekl o své nelibosti. Jako poděkování za tyto roky obětavosti nosila po jeho smrti 3 roky bílé smuteční roucho.
Přestože díky politickému prostředí své doby nikdy neviděl své teorie aplikovány, Yul-Gok byl výjimečný filosof. Dlouho po své smrti v roce 1584 měl Yul-Gok i nadále hluboký vliv na Koreu a na svět díky své celoživotní oddanost konfucianismu a teorie veřejné správy.